null
Studentene fra Moteindustri
har jobbet for Days Like This

Studentene fra Moteindustri andre året, har hatt gleden av å få samarbeide med Days Like This Archives som ligger hos Gunerius. Gjennom høsten har de sammen utarbeidet et konsept i henhold til visual merchandising, etter ønske fra butikken. Det vil si at studentene ikke bare måtte komme opp med et stødig og gjennomtenkt konsept, men de måtte også utføre arbeidet.

 

Jobben innebar å endre hovedvinduet til Days Like This Archives hos Gunerius, sammen med deler av butikken, til et konsept de hadde tenkt gjennom selv. Selve utførelsen tok litt over en måned, der studentene har stått på hardt for å få det til. De hadde fått noen knagger av butikkens leder, Eline Gudbrandsen, som ønsket å få igjennom temaene «fest», etter sesongen, og «bærekraftighet» som er et viktig tema for nettopp denne butikken.

 

Etter mye gransking og prøvelser kom studentene opp med konseptet «Extravaganza Party», der hovedmålet med konseptet var å gjenbruke papir som skal kastes, som for eksempel avispapir, til å lage organiske og naturlige former. Dette skulle være med på å fremme natur og bærekraft. Fest elementet baserte seg på fargebruken. Ved å bruke gull og eventuelt andre metalliske farger ville vi kunne skape glamour og eksklusivitet hvis vi klarte å plassere det riktig. Spesielt gull var en viktig farge for å fremme dette. Formålet med det visuelle elementet var å skape volum, som igjen ville vekke interesse hos potensielle forbipasserende kunder, og skulle bidra til å skape ’wow’ faktor. Resultatet av alle disse elementene skulle fremme et tema som skulle virke eksklusivt, interessant og passe med fest sesongen.