Etter at hun gikk ut av Visual Merchandising-studiet ved daværende Idefagskolen i 2015, jobber Christina Maria Alvarez i dag som kommersiell leder i managementet Eccentric People, som jobber med noen av Norges største kjendiser og influencere.

Tekst: Stine Nibe Ravneberget

 

Hvorfor bestemte du deg for å ta akkurat dette studiet?

 – Grunnen til at jeg søkte på Idefagskolen var fordi jeg i flere år hadde jobbet i butikk og handelsnæringen. Det var en bransje jeg virkelig trivdes i, men jeg så også at mulighetene for å kunne komme seg videre innen bransjen ikke var gode nok uten en bakgrunn med mer fagkunnskap.

– Derfor søkte jeg på utdanningen innen Visual Merchandising som en inngangsportal til en jobb høyere opp i systemet innenfor retail.

 

Hvordan var studietiden din?

 – Studietiden var virkelig fantastisk, og jeg fikk venner for livet. Klasseturen til møbelmessen Milano var virkelig et høydepunkt, og vi fikk sett det vi lærte på skolen i praksis.

Christina likte spesielt godt fagene i markedsføring og merkevarebygging.

Eccentric People hvor hun jobber i dag har noen av landets største kjendiser, influencere, idrettsutøvere og modeller i stallen sin. Som blant andre Tone Damli, Lene Orvik, Alexandra Joner, Sebastian Solberg og supermodell Nikolai Danielsen.

 

Hvordan fikk du deg jobben i Eccentric People?

 – Jobben i Eccentric People fikk jeg via kontaktnettverket mitt, og en tidligere kollega anbefalte meg til min nåværende sjef. Her jobber jeg som kommersiell leder, hvilket vil si at jeg har overordnet ansvar for bedriftens kommersielle partnere, annonsører og andre samarbeid som skal generere inntekter til bedriften og de profilene og artistene vi representerer.

 

Hvordan var det å gå fra studie og ut i bransjen?

 – Det var ingen stor forskjell for meg å gå fra studier og ut i bransjen, for jeg jobbet under hele studietiden, og det er nå såpass mange år siden at jeg har vært innom flere arbeidsplasser siden jeg ble uteksaminert fra Idefagskolen.

– Jeg har tatt med meg kunnskap om mine sterke og svake sider inn i arbeidslivet, og hva jeg er dyktig på. Hvor jeg blant annet er dyktig på personlig merkevarebygging for de profilene jeg jobber med, salg, markedsføring og formidling.

Lyst å vite med om utdanningen Retail design? KLIKK HER!

RETAIL DESIGN | 1 ÅR HELTID | 60 STUDIEPOENG