Nyheter

Studentgalleri: Motestyling

Bildene fra stylingen Motekonsulent hadde med Christina Ledang er klare!
Oppgaven var å style en serie for et kommersielt magasin, hvor de forskjellige gruppene har valgt to ulike vinklinger. Gruppe 1 har fokusert på denim i ulike farger og finishers, mens gruppe 2 leverte en bildeserie med volanger og kåper.

Fotograf: Doan M. Nguyen Makeup: Hibo Musa Hår: Julie Voldengen Modell: Emilie og Victoria/Team Models


Gruppe 1: André Rønning, Emilie Wilhelmsen Solli, Veronica Isabella A, Gerhardsen, Elisabet Joe og Maren Hartz

Gruppe 2: Aneeka Knapp, Elena Pedersen, Natalie Kristiansen og Anna Sofie Røed

 

Publisert

19.05.2017

Vi inviterer til Møte med næringen 23.mai

SoFI – School of Fashion Industry inviterer til Møte med næringen 23.mai 12.30-16.00.

Facebook-event her!

Tema: grønn tech

- H&M har en visjon om 100% sirkularitet og bærekraftig produksjon, og er verdens ledende forbruker av det bærekraftige materialet Tencel. Den svenske klesgiganten jobber daglig med utvikling av nye miljøvennlige produksjonsløsninger og utarbeiding av gjenvinnbare stoffer. I deres nyeste Conscious Exclusive finner vi blant annet materialet Bionic – garn laget av resirkulert plastavfall fra kyststripen til Hainan i Kina.
Luisa Book er sjef for bærekraftighet i H&M Norge og vil fortelle oss mer om bedriftens arbeid og utfordringer.

- Har du skatter i garderoben din som du sjeldent får brukt? Kunne du tenke deg å la andre få glede av disse?
SoBo Community(Something Borrowed) er en digital markedsplass hvor brukere leier ut og leier eksklusive klær og tilbehør til og fra andre brukere. Tjenesten er i dag tilgjengelig over hele landet, og er et flott initiativ for moteinteresserte som ønsker å oppdatere garderoben og samtidig spare miljøet.
Vi får besøk av grunnlegger Anjali Bhatnagar og kommunikasjonssjef Katharina Osterholt som vil fortelle mer om konseptet.

Møte med næringen er en samling korte foredrag hvor skolen inviterer kreative etablerte profiler fra bransjen til å snakke om aktuelle temaer i både den internasjonale- og lokale moteindustrien.

Vi starter presis, og råder deltakere til å møte opp før tiden.
Foredragene vil finne sted i auditoriet på skolen.
Nedre Vollgate 8, 0158 Oslo
Ringeklokke: SoFI

Foredragene er en del av undervisningen til elever ved SoFI, men vi har denne gangen gleden av å tilby et begrenset antall gratis plasser til interesserte utenfor skolen.

Påmelding er påkrevd, og her er det førstemann til mølla!
Send mail med navn til post@sofi.no for å melde deg på!

Publisert

11.05.2017

Møte med næringen: Annette Elvhaug

Gründer Annette Elvhaug har 15 år med erfaring fra mote- og skjønnhetsbransjen, og en bachelor i Markedskommunikasjon fra Norges Markeds Høyskole (BI). Etter flere år som daglig leder for et av landets ledende PR-byråer, startet hun itsHappening i 2013. Tidligere denne uken var hun invitert til SoFI for å snakke for studentene våre. Vi tok en prat med Annette om itsHappening og PR i dag.

- Hvordan kom ideen til event-og PR-byrået itsHappening?
Det startet med bryllup! Jeg hadde lyst til å starte for meg selv etter mange år i mote-og PR-bransjen, og hadde siden studietiden på NMH(nå BI) jobbet med eventer. Jeg hadde sondert markedet og opplevde at etterspørselen etter bryllupsplanleggere var økende, og at trenden allerede var godt etablert i utlandet. Etterhvert fikk jeg flere og flere bedriftskunder og bestemte meg for å la hovedfokuset være der. Jeg opplevde også at PR-bransjen, spesielt produktrettet PR som jeg jobbet med, var i endring: flere og flere magasiner kuttet ned på ansatte eller ble lagt ned. Jeg anså at opplevelsesbasert PR igjennom eventer var en mer effektiv måte å nå innovatører, influencers og presse på.

- Hva fokuserer du på når skreddersyr et event for en kunde?
Vi tilpasser alltid eventene våre etter kundenes behov. Det er viktig for oss å vise at vi tilbyr unike konsepter og gjennomtenkte planer: slik at deres event blir like bra, om ikke bedre, enn de forventer. Det viktige stikkordet her er kommunikasjon og evnen til å sette seg inn i andres tanker.

- Hvordan vil du si at måten vi arbeider med PR på har forandret seg i løpet av de 10 siste årene frem til i dag?
Det har vært en stor endring hos mediehusene. Fra at magasinene hadde all makt har nå enkeltindividene vokst frem i form av bloggere og influencere med egne mediekanaler. De har rett og slett skapt sine egne mediehus. Det vil nok fortsette å være endringer, og vi har jo sett en stund nå at innholdsbasert markedsføring har fått en stor posisjon i markedet. Dette er noe jeg tipper vil bli enda mer synlig når ELLE går over til United Influencers. Spennende tider altså!

- Har du et tips til studenter som ønsker å gå samme vei som deg?
Våg å satse og ta deg god tid til å finne ut hva du vil gjøre! Gå gjerne sammen 2 eller 3, slik at man har noen å sparre med fra start av. Bruk mennesker rundt deg til å hjelpe deg med konsept og oppstart. Nettverket ditt er utrolig viktig: bruk det!

Publisert

11.05.2017